Tuesday, September 29, 2009

bubye =)

bubye

bai sume orang

tata

jumpaaa lagiii nanti

sayang sume orang

time kaseh luangkan mase dengan saye cutih nihh =)

jage diri jage iman

iman sangat susah nak dijaga, tapi tak mustahil untuk dijage dengan baek =)

insyaAllah

((sdeyhhh nih weyhh. bukan sdeyhh pe. esaimen tak siapp agy. huwaaa.))

k ahh. berenti melalut seketikaaa. jumpa lagi kmudian hari. eh tak pon minggu. tak pon bulan.
tapi tak mungkin tahunn =)

saye suka hidup baru saye.

tolong jangan rosakkan. hhaha.

assalamualaikum.

babai nujum pak lebai.

doakan saye yeppp =)

Wednesday, September 23, 2009

mari add saye di skype :)

ape kene ngena tajuk post nih ngan post nih?? tadak kene ngenaa tapi tolong amek kesah itu tajukkk. saye sedang in a relationship with skype sekarang selain yahoo messenger. haha. silaa add jika mahu :p nurulain_101190@yahoo.com. nak promote skype nih. sangat cumel, bunyik2 dia pon cumel, n emoticon dia apetah lagiii, tak dapat kalahkan kecomelan si pengguna skype. hahaha. mehh join skype ;) sesungguhnya saye tidak dibayar ape2 oleh company skype atas promotion ini.

malam nih rase rindu sangat kat kawan2 sume, yang dari skola dulu, sampai da kat kolej sekarang. rase cam cepat nye mase berlaluuuu. dulu2 kecik agy, cumel2 agy, sekarang da besaaa, err tapi cumel agy. hahaa. oke tayah layann. hurm tapi nampak sangat cepat nye mase tuh berjalannn.

rindu sangat kat kawan2 lame. tah nape tah malamnih..

ntuk sume kawan2 yang saye kenali, saye nak bagitahuu, saye sangat sayangkan anda sumer.
walaupun ntuk kawan2 biasa, yang saye tak rapat sangat, tapi untuk setiap orang yang aku kenal,
aku sayang sangat kamu sumerr.

untuk kawan2 rapat, mintak maaf, kalu2 selama nih, banyak sangat buat kamu sakit hati or terasa hati.... tapi, kadang2, bila kite berselisih faham tuh, insyaAllah ade jalan penyelesaiannye kann. n pastuh, kite makin rapat. tak kesah pada sesape ponnn, yang saye salu teremo, atau terlepas geraammm, pas da sejuk tuh, kite jadik makin rapat. alhamdulillah sangat2.

thanks ntuk kawan2 sume, sebab salu dengan saye, tak kira masaaa.

bile lapar, korang bagik makanan (dan suap makan)

bile ngantok, korang teman tido (dan tidokan jugakkk)

bile sedih, korang salu pujukkk (n kadang2 nangis same)

bile hepy, korang excited nak tahuu nape kite hepyy (n tumpang gelak)

n bile ain down, korang saluu ade tolong bagik semangat.

thanks sangat2 kat sume kawan2... saya sangat sayangkan anda sumerrr..

thanks sangat2, sebab ade dengan saye selalu, tak penah biarkan saye sedih sorang2....

thanks sebab memahami saye...

harap ukhuwah berkekalannnn. insyaAllah..

sayang sumer orangggg.

zatyiraaymanadearumetku shazniatennndidipaeijennhajarhaulahhklasmet tersayangrakan2 usrah

mintak maaf ntuk kawan2 baik yang takde gambar kt cniiii. tak sempat curik n tak jumper. huhuu. tapi, saye sayang sumer orang =)


mohon maaf kat sumer kawan2, harap persahabatan berkekalan insyaAllah...

masing2 da besa, da matang, semoga dapat bawa diri dengan baik, insyaAllah..

friends are everything. terima kaseh jugak sebab sayangkan saye. =)

cintaku tidak bertepok sebelah tangannn. hahaha. errr, bukan ntuk sesape, nih cakap ntuk kawan2 wanita. =)

kak izi, kak mimy, rindu sangat kat anda berduaa. selamat menjalani kehidupan baru.
jangan lupekan saye kat sini. =) n, thanks for everything.
harap dapat koling2 nanti. n, anta pape news k?

ukhuwah fillah sampai bila2 insyaAllah...
baeklah, mari sambung membuat kerjaaaaaa.

'sempurnakan sesuatu tanggungjawab itu umpama itulah peluang terakhir kamu untuk lakukannya'

ya Allah, terima kasih, krna kurniakan aku rakan2 yang sangat baik, dan menyayangi aku......
selamatkanlah mereka walau di mana saja mereka berada, dan semoga mereka mendapat yang terbaik dariMu......
ameen~



assalamualaikum.....














Monday, September 21, 2009

raya

alhamdulillah aku bersyukur sangat padaNya sebab aku still dapat berjumpa raya kali nihhh.

tapi, aty masih terasa sebak bila pikirkan ade menda yang still blom settle agy..

harap dapat settlekan dengan baik, insyaAllah..

bila lawat kubur atok kat Masjid Tanah semalam, sebakk sangat kat dada. nanti aku akan ke 'situ' jugak. semua orang akan ke 'situ'. terkenang banyaknye dosa....

mak (nenek) tahan air mata kuar. aku nampak. sambil baca Yassin mak tertahan2 suara.
aku sayang sangat kat nenek aku tuhh. beliau sangat tabah besakan anak2 tanpa suami. da 30 tahun atok aku pergi...

macam2 boleh reflect diri time2 raya camni.

tapi, alhamdulillah sangat, kami sekeluarga dapat berkumpul. itu paling penting. susah nak kumpulkan sume orang time cuti2 bese. sume bizie. tapi time raya nih, alhamdulillah sume balekkk. mak sangat hepi. ibu mane tak hepi sume anak2 berkumpul.

tapi, aku still rasa sayu. tak tahu nape. terbangun kul 3 pagi rasa cam lain macam. teringat atok...


Rasulullah mengingatkan, supaya semua orang mesti mengingati mati.. sebab ia mengatasi keseronokan dan kegembiraan.. dan untuk kenangkan semula kesalahan2 yang dibuat..

Firman Allah s.w.t yang bermaksud :

“Katakanlah (Wahai Muhammad)! Sesunguhnya kematian yang kamu semua lari darinya itu, pasti akan menemui kamu semua. Kemudian kamu semua akan kembali kepada Zat yang Maha Mengetahui perkara-perkara ghaib dan zahir, maka seterusnya Dia akan membalas kepada kamu semua setiap perbuatan yang telah kamu kerjakan (sewaktu di dunia)”


semoga kita sama2 di bawah redaNya Syawal ini..
semoga dapat berjumpa Syawal tahun hadapan, insyaAllah..

ya Allah.. tenangkan hati ini..

Friday, September 18, 2009

aidilfitri

baeklah. lusa da nak raya. jadi, sempena saye masih tak busy dan dapat mengonlinekan diri kat blogger.com nih, ingin saya ucapkan selamat hari raya buat semua orang, tak kira kat mana saje anda sume berada :) selamat hari raya maaf zahir batin.

saya menyusun sepuluh jari tangan (kalau campur jari kaki, 20 jari), ingin mohon maaf kat sume orang, maafkan saya kalau ada buat anda sume kecik hati, terguris perasaan, dan yang sewaktu dengannya. maafkan saya, kalau2 perangai saye agak keterlaluan, dan maafkan saya, kalau ada buat anda rasa tak senang hati dengan saya. saya memang sangat selalu buat silap, kadang2 cakap pon main lepas jeh. dan saye salu gak emo tak bertempat. maaf sangat2 pada orang2 yang saye salu lepaskan emo tak betempat. tapi, seemo2 mane pon saye, lepas tuh sejuk smula. hehe. :) maafkan saye, lau ade sesape yang masih tak sejuk aty dengan saye. yang masih rasa geram dengan saye, di aidilfitri ini, saye mohon, agar segala silap dan salah dimaafkan. saye mohon, agar hati kita sama2 lepas daripada dendam dan iri hati. harap dimaafkan segalanya.

pada mereka2 yang kadang2 saye ade makan makanan anda, harap dihalalkan segalanya.
yang mana saye gurau2 melebeyh2 macam orang berkenaan takda perasaan, saye mintak maaf. kadang2 saye saje2 jeh nak gurau2 manja, tapi mane tahu ade yang tak terjadik manjanya, jadik marahnye pula. hehe. ampunnn yek. dann, mohon maaf banyak2 pada kamu2 yang saye salu cubit2 sampai lebam, saye mintak maaf sangat2, tapi saye cume niat nak gurau jeh, cuma dos cubitan tlebeyh. mohon ampun n maaf.

diharapkan Syawal ini buka satu lembaran baru untuk saye n anda sume. saya manusia biasa, yang selalu sangat buat silap, tapi, bila saye buat silap, harap anda sume bantu betolkan saye, n bimbing saye. :) saye perlukan sokongan anda sumerrrrrrrrrrrrrr. sangat2 perlukan. saye tak reti hidup sorang2, n saye sangat perlukan bimbingan dan sokongan semua orang.

agak panjang bceloteh, tapi saye tak kesah, nak celoteh jugak. saye nak ucapkan terima kasih pada sume orang, yang salu bersama2 dengan saye, susah dan senang. terima kasih banyak2. mane yang kadang2 saye terabaikan, saye mohon maaf, tapi diharapkan saye dapat jaga silaturahim dengan sume orang dengan baik insyaAllah.


saya ucapkan selamat hari raya. kita boleh bergembira2 di hari raya, tapi jangan lupa pada yang tiada. semoga kita sentiasa bersyukur padaNya...... insyaAllah.

esok akan melawat kubur atok di Negeri Sembilan. harap dapat tahan diri supaya tak mencurah2 air mata bagai air paip klua dari pili.

saye rinduuu sumer orang. sumer orang, maafkan saye yep. saya sayang anda sume sangat!!! sekarang sangat saket kepala. harap cepat baek sebab banyak gilaakk keja agyyy. :(


sedih nak tinggalkan Ramadhan kali nih.. bermakna sangat Ramadhan kali ni.
harap dapat bjumpa Ramadhan tahun depan, insyaAllah..

^_^ salam Syawal....

terima kasih ya Allah....

Almond bukan berasal dari London

baeklahhh. penat nihhh. penat dua hari bertungkus lumus siapkan biskut Almond London (kenapa nama dia macamnih?). semalam abes membakar kueyh, ariny pulak menyaluti tubuh2 biskut itu dengan coklat dan badam hancur. berpuas hati. aishh, sekarang baru paham napa biskut nih mahal di kedai2. susahhh oke nak buat dia. err tak susah sangat. tapi leceh dan memerlukan kesabaran dan ketelitian yang memang sangat perlu2 fokus. bertambah power spec pasnih. hahah. tadak kena ngenaaa.
dulu kecoh2 apsal la kueyh nih mahal berbanding kueyh lain. haaa sekarang rasakann. bila da wat sendirik, haaa terdiam kau ain. sekarang baru rasa nak mintak maaf kat macik kat kedai2 yang aku beli kueyh Almond Si London nih pasal ngomel2 dalam hati cakap biskut nih mahal.

baeklah macik2 yang saya penah beli biskut nih dulu, mintak maap yep. :) selamat hari raya.
tahun nih saya buat sendirik Almond London so tak pegi kedai macik agy beli biskut nih. hehehe.
bawah nih ada sedikit panorama yang mengindahkan mata memandang bulan2 pose nih. hahah.
mak cakap,
'apsal biskut nih tembam2 n bulat2. salunye orang jual tuh buat panjang2 comel'.

ye, memang agak bulat biskut nih. tape laaa. nanti kang orang makan tadak la cakap,
'isy ain nih kedekot tengok biskut dia kurus2 panjang2 macam dia'.
haha. hujung ayat tuh memang ada penipuan sedikit. siket jehh tak banyak.


sesi kacau adunan


badam nih saya tak belah empat oke.


sebelom masok oven


pas letak coklat melimpah ruahhh. :)


selamat hari raya maaf zaher baten :)









Thursday, September 17, 2009

demi matahari

ya Allah, semoga Syawal ini mempererat hubungan kami muslimin muslimat......


video



sungguh beruntung orang yang menyucikannya (jiwa itu),
dan sungguh rugi orang yang mengotorinya...
.:: as Syams : 9 & 10 ::.

sayur?

baeklah ariny saya kena makan sayur,
selepas 3bulan tak sentuh dan tak makan makanan
bernama sayur sayuran.


brokoli : boleh tahan sedap
.


saya tak suka makan sayur. tekak akan buat hal bila telan sayur.
(gedik sungguh)

2 hari lagi

tengah bace Quran tadi, terbukak satu ayat nih, n aku sangat suka tengok ayat nihh.

ayat yang Kami batalkan atau Kami hilangkan dari ingatan, pasti Kami ganti dengan yang lebih baik atau yang sebanding dengannya. Tidakkah kamu tahu bahawa Allah Mahakuasa atas segala sesuatu?

.:: al Baqarah : 106 ::.

cuma nak berkongsi ayat nih. dan semoga hati kita makin yakin denganNya.
buat kawan2 yang saye sayangi, lagi dua hari nak raya.
bagi yang belum pulang ke kampung, selamat pulang ke kampung.
baek2 tau bawak keta. biar lambat, asalkan selamat. jangan bawak keta bagai anda sorang jeh yang ada kampung. heheh. *joking*
sama2 kita reflect diri, n perkukuh silaturahim sempena Syawal nih.
buat diri sendirik juge. banyak buat silap dengan orang lain, n banyak kali mengguris hati suci orang lain. semua oranggggg, maafkan saya oke?

n kepada kawan2 lama, amboi maken da nak raya nih anda sume maken galak mengusik saye. saye cuma ingin bgtahu satuuu jeh menda. harap jangan bertanya atau bercakap pada saye tentang si dia lagi. kami dah takde ape2. tadak ape2. dah lama dah menda tuhh. da lama sangat. jadik harap jangan disentuh lagi pasal tuh. kami cuma rakan sahaja sekarang. saye mintak tolong, jage perasaan saye, dia n wanita itu.
perkara yang lepas, biarkan ia berlalu. itulah yang mematangkan saye. n saye yakin, semua itu ada hikmahnya. Allah tidak menjadikan sesuatu itu terjadik dengan sia2. jangan musuhi sesape pon. buat anda bedua, maafkan saye ntuk sume nye. harap kita sama2 berlapang dada. sempena Syawal nih, diharapkan keadaan akan pulih macam biasa.



dah2, jangan ada sesi beremosi di sini. orang nak hepy2 dia nak emosi2 lak.

baek. jom same2 menjadik anak yang baek kat umah sekarang sebab tym cutih camnih la kte nak rapat semula dengan family kan. oke saye bakal menyambung buat kueyh rayaaa nih haaa. ade sesape nak tolong takk? takda kann sume nak tolong tengok gambaa jehh, n tolong rassa bila bawak balek kolej nanti. hehehe. mari2 :)
assalamualaikum...


Wednesday, September 16, 2009

kuey buah :)

ariny macam bosan siket, siket jeh, sebab saye macam tadak semangat ariny. tah kenapa tahh. tape, tadak semangat pon kesemangatan buat kueyh mesti diteruskan!
ariny buat kueyh buahhh. dalam dia ada buah epal buah oren buah pear buahh strawbery buah jambu haha sume kena tipu. blom pro agy ah nak buat kueyh gune sume buah2 tuhh.
biskut buah nih adunan rasia kluarga (ceh saja nak mention macam family banyak sangat rasia) plus buah cherry warna warni, ada kismis hitam n warna warni juge, n badam hancur. buah badam yang gedabak perlu diblender dulu untuk dapatkan rasa mengancam dan sangat menggiurkan.
camna mengancam tuh? haha kena rasa sendirikk. sesungguhnya saye berpuasa pada hari ini.ngeh3.
tapi tadik nampak cam cantek gilak biskut tuhhh, n rasa dia petah agy mesti la sdap kannn sebab dibuat dengan penuh kasih sayang oleh saye. hahah lau tak dapat rase kasih sayang mase makan kueyh tuh boleh carik saye. hahahha. *bahagia* ^_^
tanak cakap banyak da penat berhempas pulas buat kueyh, jadik nak letak gambaa jeh. sila tonton lau taknak tonton sila close tab. sekian. :)


proses pembuatan biskut buah


Biskut Buah


penuh dengan buah buahan. hahah


hasil terakhir :)


alhamdulillah. siap da satu agy kueyhh. malamni bakal menyambung buat kueyh, maybe Almond Si London. hehehe. tak sabarrrr.
sekiann. selamat berbuka sume oranggg.
saya sayang anda :)
assalamualaikum...

Tuesday, September 15, 2009

kuey raya satuuuu

yeayyyy!!!
da sampai uma daaaa. alhamdulillah. waaaaaa pacik bus bawak sangat laju bagai beliau sorang yang adaa bas tadikkk. pape pon tenkiuu pacik bus, for a great journey!. huhhh great apenye. tido sepanjang jalaann. hahaha. yepp, saya suka tido dalam bus. ada masalaahhh? err. masalahnye kamu naek pape ponnnn akan tido ain. so jangan nak belagak cam bahagia naek bus transnasional tuhhhh. oke fine. setelah tiba di rumah kesayangan yang macam da berapa lama aku tak jejakkan kaki, ye laaa, laz taim balek mase masok spital yang cam da jadik rumah kedua taim tuhhh. hahhaah. da laa weyhhh penat nihh. tadik wat kuey rayaaaa. hahaa. tipuuuu.
baru balekk tak sempat nak wat kuey raya ariny.

tadik selongkar almari dapor tengok mak da wat kuey raya aperrr jenissss. waaaaa. sangat syiokkk maa. mak da wat biskut QUAKER OAT BERTATAH CHOCOLATE RICE.
hehehe. nampak menggiurkaaannn. eyt, waa pose beb! hehhehe. maka mari kita posingkaann kuey itu untuk tatapan bersama. tanak tatap sudaaahhh. tarak paksaa wooo. erm tapi gamba tak bape clear, yep aah, kamera berdigital yang ade digit2 dah rosaaakk so tepaksa atau memaksakan diri jugak gune kamera hp yang konon bermega piksel 3.2 tapi cam tak clear ini untuk mengambil gambaaa kueyhhh. mak, sory, nurul dah bukak bekas kuey raya tadikkk, ntuk amek gambaa kueyhhhh. shalala~








seronokkkkkk tengok kuey rayaaa, tapi tak seronokkk sebab lom wat kuey gune air tangan sendirikkkk. yihaaaa~ *excited* hahaha. esok bakal bermula pengembaraanku sebagai pembuat kuey raya sejatiii. hahaha. tak nak blah lak diaaaa. oke fine. penat tadik sampai umaaah, mak ajak gi jemputan bukak pose kat balai polis, sebab arwah atukku ketua polis di sini suatu masa dahuluuuu. mula2 ingat nak gi, tapi laz2 tak jadik, sebab tetibe hilang semangat nak gi sama. huhu. sory makkkk. *sedeyh*

tolong jage mak saye baek2 encik2 polis! ngeh ngeh ngeh! :D


oke mari kita besiap2 membuat ape yang patot nak bukak pose nihhh. yeahhh! memasaaakkk? hihihihi. yupppp! marrrriiiiii! :)
oke sume oranggg selamat berbukak puasaaaa yepppp. jangan tegopoh gapah makan tuhhhh.
tata assalamualaikum :)

mak = nenek :)

al fatihah buat arwah datukku. semoga beliau bahagia 'di sana', insyaAllah.
yang masih hidup, sama2 kita reflect diri selalu, sebab diri ini memang takkan terlepas buat silap.
semoga sama2 kita beroleh ketenangan, dan sama2 kita buru keredaan Allah di bulan Ramadhan yang tinggal kurang seminggu ini.
maafkan saya, halalkan segala makan minum.
moga kita sentiasa di bawah rahmatNya. hm.
hargai semua orang yang masih di sisi kita, sebab kita tak tahu bila Dia akan menjemput kita, atau mereka yang kita sayang.
kirimkan salam saye pada atuk2 anda yep. saye rindukan atuk saya. tak penah jumpe beliau.
tak penah jumpe due2 atuk lelaki. hargai ibu bapa kita, hargai sanak saudara kita, hargai datuk dan nenek kita. sesungguhnya Syawal itu adalah masa untuk kita sama2 mempererat silaturahim, insyaAllah...
ya Allah, rapatkan ukhuwah antara kami semua, muslimin muslimat, moga Ramadhan yang masih berbaki ini dapat kami laksanakan ibadah padaMu dengan sempurna. insyaAllah.
ya Allah, ampunkan dosa2 kami...

Monday, September 14, 2009

yeay esok balek!

yeay! tak sabar diriku menghitung pergerakan jam. haha. ayat skema sket tengahari nih. atyku koyakkkkk. plan nak beli tudung online tak kesampaian. stok da abesh!!! huwaaaa :( suka sangat tudung tuhhh weyhh. cik puan akak beautiful tudung, nape da abesh. huhuhu. saye sangat kegemaran dengan itu tudunggg *sedih* tengok tudung bawah nih. tudung nih la yang aku order malam tadik. tapi akak pemilik beautiful tudung itu membalas pagi tadik dengan balasan yang membuat atyku ranap seribu dan mungkin lebih dari seribu.

'assalamualaikum cik nurul ain, maaf, tudung yang anda tempah da kehabisan stok. tudung yang baru akan sampai dari Indonesia 18hb nih, tapi semuanya da ditempah'

sedih kannn. sila bekongsi mood sedih gak sekarang. :(



takpe kak, tolong simpankan saye satu stok bile da ade oke? pliz pliz pliz. huwaaaaa. semoga maseh ada sinar baru di hadapaannn. iye! pasti ada! hehehe :D
hatiku sedihhh. tape, lau ade sesape nak ubati kesedihan nih dengan bagik satu tudung baru bole gakkkk. hehhe. ade sesape nak bagikkkk takk?oke tadak sape. *kaciwa*
hiyaaaaak esok bakal pulang ke rumah dengan gumbira hatii tak terkata sebab tak larat nak berkata banyak sebab da cakap banyak. hahhaa. tadak kene ngena.
oke esok bakal balek ke kampung yang serba indah agy permai dan bakal memulakan bisnes jual kuey raya. hahah. tak leyh blah.

eyt suma oranggg! mari datang rumah saya raya nih kalau tak maluuuu. hehehe. gurau2. sila datang rumah saye raye nih yekkk. kita beraya bersama2 tanpa duet raya dari saye cuma ade kuey raya yang sangat sedap lagi menawannn. hahhhaa. sila tunggu. sila datang raya nih. anda sume dijempottttt. :D
bawak satu family pon takpe same2 kite eratkan silaturahim. hehehe cewah ayat cam suh orang bawak rombongan minang. itu boleh juga. hahahah saya suka gurau2 manja. *buat gaya muntah sekarang* :p

nanti da balek uma I tunjuk U koleksi kuey raye I buat oke. pastuh lau nak tempah silakannn :)

to all my friends from SBH, Lim Qian, Mak Pee Kwang Xin, Vinothini, Gunaraj, Veejay, Alvan, Teh Weng Kern, Ananth, Jeremy and Pavethra, do come to my house diz raya oke?
let's have a gathering diz raya! yipieeee! miss u guys so much! :D

Friday, September 11, 2009

balek raya

perjalanan jauh tak ku rasaaa
kerna hatiku melonjak samaa
ingin berjumpa sanak saudaraaa
yang ...

eh bukan nak panggil sesape dengan panggilan 'yang'. it's just tibe2 tak ingat ape lirik pastuh. tolong sambungkan leyh? haha. blah ah ain gi carik sendirik lirik die. oke fine.
alhamdulillah sekarang cube teka saye katne? haha maen teka teki tak leyh blah. oke tadak sape yang leyh jawab. sume tolong turun tangan. hehehe. saye kat umaahhh. weyh jangan belagak. bukan kat umah sendirik sekarang. bukan dekat negeri tempat lahir sekarang. bukan dekat daerah sendirik sekarang. bukan dekat bilik sendirik sekarang. yeahhhh. dekat umah ucu agy nihhh weyhhh. tak balek uma tesayang agyhhh. tiket bas tadakk wooo. huwaaaa. korang tengah hepy2 kan, dok uma sendirik, makan makanan mak masak sekarang, gelak2 depan tv mak bapak sekarang..... sedangkan diriku??? huwaaaa. dah takyah wat drama. mari kita teruskan dengan bab pertama. haha. tak nak blah.
tadik ucu amek, dalam kul 9lbeyh beliau sampai ke kolej tecenta. ceh bile time nak balik umah baru panggil kolej techenta. cube lau tengah ade IA maths yang blambak, lab repot yang macam tak nak abesh, tak de lak nak panggil kolej techenta. huhuhu~
tadik bukak puasa dengan penuh kehibaan, dan penuh kesedihan, level 4. ceritanya bermula begini. da mule da. oke fine.

serius sekarang. (buat muka serius sekarang!)

tadik petang sume orang start balek uma dengan penuh kegembiraan. rumetku yang tesayang balik uma kul3. so aku dok mlayan citer katun sampai asar. pas asar sambung balek weyh tengok citer katonn. sampai la aku tetdo seperti bayi di atas katil yang permai agy indah dengan barang2 besepah tuhhh. bangun2 da kul 6.50 weyhhhh! makanan bukak pose tak amek agykkk. bangun2 jeh, amek mase 5minit untuk berfikir2 seketika, ape nak buat pasnih. aishhhh. sempat berfikir walopon takde mnde pon nak dipikirkan. saje gedik2. da ah bangun lambat, tekedek2 jalan gik ds. dalam diri sedang ade perasaan takot nak amek makanan. takot kena marah ngan mak cik ds pasal amek makanan lambat. da la lambat, on da way tuh nak wat2 mesra rakyat lak, sengeh2 kerang busuk yang tak busuk sangat kat orang2 yang tengah nak amek anak. errr senyum itu sedekah :) sampai2 ds jeh, sengeh kat macik ds lakkk. hihi. sesungguhnya senyuman itu mampu meruntuhkan kemarahan di hati. errr tadak kene ngena weyhh. hihi, macik ds tak marahhh siap bagik 2ketul ayam! yabedabeduuuuuuuu~ shalala~
hihi. alhamdulillah. suka suki di hati. dapat ayam kepak n paha. balek ke bilik dengan penuh excited nak tunggu bukak pose. sambel tunggu bukak pose, wat2 rajen bagaikan anak dara yang ringan tulang (simpulan bahasa nih is not directly proportional to the real body mass of a person), sapu2 sampah kat lua bilik sket, buang sawang, kemas beg, lap tingkat, bla bla bla.
hahah. weyhhh excited nak tunjuk kat dak2 kolej mara laen yang biilik niih antara bilik tebersih kat blok F. haha. tak leyh blah. 26 - 29 de sambutan kemerdekaan km n kpm, kmb yang jadik tuan rumah taun nihhh. so sume bilik digunekannn.
jadik pada sesape yang bakal gunekan bilik saye, selamat tidur atas katel yang da sembur febreze tuh, n selamat merehatkan diri di bilik yang serba indah permai lagi menenangkan ituuu. hiyaaakkk. shalala~

oke sila amek perhatian. da de dengar bunyik wisel.

orang2 kampong sumerrrr. gadis kesayangan anda nih akan balek kampong selasa nihhh! haha. ceh wat announcement macam aku nih gadis kesayangan orang kampong. err tapi itu agak tepat. saye memang disayangi macik2 pacik2 jiran tetangga, sebab salu sengeh2 wat mesra rakyat kat dyorang. hehe. swonokknye balek kampongggg! arghhh aty tak menahan rasa nak gi mlawat macik2 pacik2 atok2 n nenek2 kat kamponggg. besh2! suasana kampong memang sangat beshhhh pon kannn. :p waaahhh tak sabar nak raya!!! dapat makan macam2 ( makan agyyy), dapat duet raye, err harap2 maseh hangat lagi di pasaran duet raye walopon umo da nak 19tahunnnn. aiyaaaakkkk.

I ponn nak duet rayee cam kazen2 I yang kecik2 agy tuhhh. tak aci la kannn if I tak dapat duet raye sebanyak merekaaaa. haihhhh yak sedar diri tolll wanita nihhh. da jadik wanita dahhh. eh cam dewasa sangattt. gadis gadis gadis. yihiiiii. selasa nihh balek. mak da cakap arituh,
'mak da beli barang nak wat kueh raya. nanti nurul buat tauu'
dengan baeknye cucu yang cumel agy pandai membuat kueh raye ini membalas,
'oke mak, no prob!' hahha. I pandai buat kueh raye tauu U. dulu2 memang ade hangus2 hitam2 sampai diri sendirik jeh yang kene abeshkan kueh tuhhh, tp now I da wat kueh molek2 comel2 macam si pembuat kuehhh tuh. hahah sila layan kerenah orang puasa. ceh macam orang laen tak pose ke hape nak ade kerenah macam nih?
saye memang sangat kegemaran buat kueh raye, n puding berkuah. pastuh bila wat tuh, bukan setakat sedap, memang besh gilaaakkk waa cakap luuu! hahaha. kering kontang piyuk bile tym wat puding kuahh. errr ade unsur riak di sini. amaran keras : sila jangan contohi. maka, sila siapkan diri anda dengan duet kalau2 anda nak beli kueh raye dari saye. hahaha. buat promotion skali memang tak nak blah. lau nak blah bole close tab sekarang. tapi I tahuuu, U tak nak close tab sekaranggg kannnn. ngeh3. ape kes tetbe gedik gile malamnih? aiyakkkk. bese la, ragam gadis yang tertekan tak dapat tiba di rumah lagi. sila terima walau aty nyampah. sila sila sila. hahaha.

esok akan ke KL Sentral, ntuk meeting. plek kann. nape kat KL Sentral. hahah. tak tahuu jangan tanye I oke. hurm esok nak jumpe Colonel Nik, wif other PBianettes. so dijangka start meeting kul 11 am. sesape nak gi KL Sentral lau nampak saye esok sila jangan wat muke sombong atau muka cam tak nak lambai2 saye, (bagi yang kenal saye). hahah. tak leyh blah perlu ke cmni? oke tak perlu. esok maybe ary last kua kat KL before balik Johor. huwaaa. nak bukak pose kat lua gakkk. ade sesape nak blanje? hahah takde. esok pas meeting nak gi carik barang raye sket. pastuh shopping dengan suka sukinya walau duet kering kontang.

baiklah, patotnye sekarang I da bole tidur dengan gembiranya sekarang. tapi I tak leyh nak beradu sekarang oke. nak buat 'sesuatu'. hahah. cuci bajuuu! washing machine sedang bergaduh bertumbuk2 dush3 kat dapor tuhhh mencuci bajuku yang macam nak kena gune 2 mesin.
tak kesah. selamat bekerja dengan gembira wahai mesin.


baek sila serius sekarang.

alhamdulillah, bulan Ramadhan nih sedang berlalu dengan bahagianya. dan syukur, sume dapat berpuasa dengan sempurna insyaAllah. sekarang da masuk 10 malam terakhir. sume orang memang mengharapkan sesuatu dpd 10 malam terakhir nih kann. I juge. semoga same2 kite tingkatkan mutu ibadah, dan buat sumenye ikhlas keranaNya. insyaAllah. sesungguhnya malam Lailatur Qadar itu lebih baik dari seribu bulan.
maaf, lambat nak wish sume orang selamat berpuasa. tapi, sekarang, saye nak wish selamat mengerjakan ibadah puasa dengan penuh keikhlasan, dan ketaqwaan. selamat berusaha mencari rahmatNya di 10 malam terakhir ini. semoga same2 kite dapatkan 'sesuatu' pada bulan Ramadhan nih. n takde sape pun tahu, kalau2 ni lah laz Ramadhan kite. same2 bdoa, agar hati ini ikhlas berpuasa keranaNya, dan same2 kite beri yang tbaek untukNya.
3 doa yang Allah pasti akan kabulkan:
1) doa orang yang teraniaya
2) doa pemimpin yang adil
3) doa orang yang berpuasa
Puasa itu untuk Allah, dan Allah lah yang akan membalasnya. 2 kegembiraan bagi orang yang berpuasa, first, bila berbuka puasa, second, gembira bertemu Allah.
maafkan segala silap saye pada anda sume kalau ade terkasar bahasa, terguris hati sampai koyakkk, gurau yang melebih2, kate2 yang menusuk kalbu hingga meleleh air mata suci, dan segala salah silap harap dimaafi. semoga Ramadhan ini menjadi Ramadhan terbaik buat kite sume. insyaAllah. selamat menyambot ary raye. maaf zahir baten. nak duit raye?
errr tak leyh blah yang tuhhh. sori2.

aishhh care tulis cam da tak nak update blog setahuuunnn sampai raye tahunn depan. tak2. disebabkan cutihh, maka blog bakal dipanaskan dengan pelbagai resepi masakan dan laen2 yang patot untuk dapatkan suasana nak raya. hahha. :p

kalam Allah:
~Bulan Ramadhan adalah (bulan) yang di dalamnya diturunkan Al Quran, sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeda (antara yang benar dan yang batil). kerana itu, barang siapa di antara kamu ada di bulan itu, maka berpuasalah~
.:: Al Baqarah : 185 ::.


Sesungguhnya Kami menurunkan Al Quran pada malam qadar, dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? malam kemuliaan itu lebih baik daripada seribu bulan, pada malam itu turun malaikat dan Ruh (Jibril) dengan izin Tuhannya untuk mengatur segala urusan, sejahteralah malam itu hingga terbit fajar........
.:: Al Qadr : 1-5 ::.


^_^ shalala~ saya chenta sume orang. :)