Saturday, May 30, 2009

luahan hati

p/s: maaf. agak emosi post ini. sesape tak nak bace sile beredar cepatttt. cepattttt. luahan hati. tolong jangan bace lame2. tolongggg.
amaran keras: tidak sesuai untuk ibu mengandung dan pesakit jantung (ape kne ngena?)




malam tadi ade konflik sedikit. saye dituduh macam2 oleh kamu. kenape kamu salu tuduh saye tanpe usul periksa? kamu, saye tak kisah kamu nak kutuk saye ape2 pun pada kawan2 kamu. saye tak kisah. sebab saye tahu ape yang saye buat, n saye tak perlu untuk pertahankan kepercayaan dari kamu. Allah itu Maha Mengetahui ape yang saye lakukan. dan untuk kamu, saye tidak pernah berniat jahat ape2 pun. terserah kalau masih pikir camtuh. hati ini agak terasa bila dituduh sebegitu. tapi, Allah terus panggil saye bertemu denganNya selepas dapat msg kamu. alhamdulillah. tenang sangat pastuh.




untuk kamu, kamu tak perlu risaw, sebab saye takde pape niat nak wat pape pun.

banyak lagi perkara yang saye kne pikir dalam hidup ni, banyak lagi tnggungjwab saye. tapi, nk gtawu sumting, tak pernah ade rase benci dalam hati ni pada kamu. tapi itu hak kamu untuk berpikir ape jek pasal saye. itu hak kamu. n saye tak boleh halang siket pun. terpulang juge pada kamu untuk tidak percayekan saye. sebab saye takde hak siket pun untuk halang itu. kamu cakap macam2 tentang saye pd kwn2 kamu. semua itu saye tau.
saye pada mulenye, agak terkilan dengan ape yang kamu cakap. saye akui, hati ini agak lemah. alhamdulillah, Allah kembali lapangkan dada. benar, hanya dengan mengingati Allah, hati ini tenang. benar, hanya dengan sujud padaNya, hati ini lapang kembali.
saye tahu saye bukanlah yang bagus untuk anda suatu masa dahulu. tapi, Allah tunjukkan pada saye, ape sebenarnye yang perlu saye lakukan. saye mohon maaf, sbb diri ini tidak pernah buat kamu gembira. kebahagiaan itu hanya dari Allah. tapi tak pe lah, pengalaman lalu banyak mengajar saye. hidup ini bukanlah hanya tentang hidup sahaja. lebih daripada itu.




hidup ini bukan tentang hanya tentang belajar, makan, kerja, tidur, kahwin dan lain2 lagi. tapi ia lebih daripada itu. sangat lebih. kamu marahkan saye, tapi adakah itu kunci untuk saye benci kamu? tidak. silakan marah saye lagi kalau itu boleh buat hati kamu gembira. terima kasih untuk kamu. trime kaseh untuk segalanya. saye mendoakan yang terbaik ntuk kamu. segalanya yang terbaik, mudah-mudahan.




apa yang Allah tetapkan untuk saye, ialah yang terbaik. dan saye tidak pernah menyesal.

perjalanan hidup kite masih jauh. semuga kamu bjaya dalam hidup kamu, dan sentiasa di bawah rahmat Allah. walau camne pun, hubungan sye dan kluarge kamu masih baik. saye akn jage hubungan dengan keluarge kamu. terima kasih untuk semua itu.
ingatlah, jangan disesali ape yang pnah terjadi, sebab itu yang telah membuka satu langkah ke langkah yang lain untuk kite jadi mkin matang. kamu juge sudah besar. tahu ape yang lebih patut kamu lakukan. sebenarnye saye dah baca semua yang kamu tulis di 'situ' daripada post kamu yang ptama agy. sejak awal bulan mei.
saye bace semua yang kamu 'katekan' tentang saye. saye tak kisah. itu hak kamu. tapi, harap jangan ada dendam. terima kasih. juga mohon maaf. semuge gembira selalu oke! :)



luahan hati,
~cahayamata~



da ckp kan, sesape xnk bace jangan bace. haa da tuh mule lak nak ktawekan saye!
oke fine. bole close tab.

sesuatu perhubungan itu pernah dimulakan dengan persahabatan
jangan diakhiri dengan permusuhan :)


19 comments:

Syazwan Harun said...

laa ni bukan butang close tab ke!!
huhu...

aiN_z said...

hhahaha
anda sengalll
;p

Syazwan Harun said...

kelampian la sape budak ko cakap ni.
pehal emo gle..?
ni confession of a broken heart ke?

aiN_z said...

hohoho
anda memang hampehhhh
sile close tab sekarang!

Syazwan Harun said...

yelah ain.btw, aku xbc abes.aku main komen je.hahaha

aiN_z said...

heheh
ye saye tahuuu
;P
sangat tauuu

Yard said...

ain emo
ain emo
ain emo
har44

aiN_z said...

yer
sye emoo
da ckp jgn bace
heheh
;p

Yard said...

hu2..
mst ko pnh emo dgn org
2 sbb org emo dgn ko..
dgn spe la ko slalu emo kan
sian org 2.. sabo je
ha3

aiN_z said...

hehe
anda nk ckp sye pnh emo ngn anda knnn
hehehhe

;p

aikkk
xblapang dada agykah kamu kat sye wahai yarddd
hehe

;)

ahuyy~ said...

ain emo..
ain emo..
ain emo..

wan emo..
wan emo..
wan emo..

yat emo..
yat emo..
yat emo..

ok semua emo sekang.
lek arh. sem3 tak stat lagik!

aiN_z said...

hahhaha
sem3 da nk bmulee
sume stat emoo
hahah
;p

ye ahuyy
sye tahu kammu rilex benaaa
xemooo
;p

Yard said...

sherry pon emo jgk!

iRa DiDi said...

rse nk nangis..meh nk hug kamu..biarkan biarkan biarkan..

kita akan terus maju, kan syg?

^_^

Chuck Bass said...

Moga dipermudahkan jalannya yang lurus.

Yard said...

didi pon nk emo gak..ha3

Syamil said...

kawan wan emo..
tahniah!!
keh3..

anyway..
jangan emo2..
x bagus..nanti cepat tua..
=P

aiN_z said...

hhehe
didi
nk hugggg!
:D

thnx syggg
:)

ouh syamil
kmi xemooo
kmi pnuh prasaan
hahah
:D

kmi xtua
kmi tetap comelll
upssss
:p

thnx chuck bass
:D

ira didi said...

haha yard cakap kat org..time die emo tak sdar..yard emo yard emo..

ain!! u're welcome!!!! ;)